طریقه نظافت مبلمان

تمیز کردن مبلمان و دیزاین اطاق خواب

برای شستن و تمیز کردن پارچه مبلمان، یک فنجان مایع ظرفشویی یا رختشویی را با یک فنجان آب گرم مخلوط کنید و خوب هم بزنید تا کاملاً کف کند. سپس به کمک پارچه یا برسی نرم، به آرامی کف را روی قسمت کوچکی از مبل امتحان کنید. اگر رنگ آن قسمت عوض نشد و در عین حال تمیز‌تر به نظر رسید، با مقدار کافی از این محلول تمام مبلمان را تمیز کنید و در پایان روی سطوح، دستمال خشک بکشید.

مبل های چرمی با بخار بدون مواد شوینده پاک میگردد. مبل های نانوسرتكس در برابر نفوذ مایعات مقاوم  است و با كشیدن دستمالی خیس تمیز می شود

چگونه یک اتاق خواب رمانتیک برای همسرمان دکور کنیم ؟

  1. 1 - در فضای‌ اتاق‌ از كمدهای‌ آینه ‌دار استفاده‌ كنید، چون‌ اتاق‌ را بزرگتر نشان می دهند.

    2
    - برای‌ انعكاس‌ منظره‌ بیرون، آینه‌ را درست‌ مقابل‌ پنجره‌ قرار دهید.

    3
    -آینه‌ انعكاس‌ و جلوه‌ نور را مضاعف‌ می ‌كند، پس‌ برای‌ روشنایی‌ بیشتر از جلوه‌ آن‌ به خوبی‌ استفاده‌ كنید.

    4
    - آینه‌ می ‌تواند یك‌ فضای‌ تاریك‌ را به‌ فضایی‌ دلباز و روشن‌ مبدل‌ كند.

    5
    - آینه‌ به‌ فضای‌ اتاق‌ هویتی‌ خاص‌ می‌ بخشد. پس‌ چرا از آن‌ بهره‌ نبرید؟

    6 - سعی‌ كنید از رنگ های‌ روشن‌ برای‌ فضای‌ اتاق‌ خواب‌ استفاده‌ كنید، چون‌ این‌ رنگ ها فضای‌ اتاق‌ را بزرگتر نشان‌ می‌ دهند.

    7
    - برای‌ اتاق‌ خواب، كاغذ دیواری‌ با طرح‌ و نقش‌ ظریف‌ انتخاب‌ كنید.

    8
    - اتاق‌ را با موکت طرح ساده كفپوش‌ نمایید.

    9
    - وسایل‌ خود را با هماهنگی‌ بچینید تا اتاق‌ خیلی‌ شلوغ‌ نشود.

    10
    - از انتخاب‌ رنگ های‌ تندی‌ مثل‌ نارنجی‌ و قرمز تند خودداری‌ كنید، چون‌ این‌ رنگ ها دیوارها را به ظاهر به‌ هم‌ نزدیك‌ می ‌كنند و فضای‌ اتاق‌ را كوچك‌ می‌ نمایند. رنگ های‌ روشن‌ و شادی‌ مثل‌ آبی‌ كمرنگ‌ و سبز روشن،‌ فضا را بزرگتر نشان‌ می‌ دهند.

    چند توصیه برای دكوراسیون اتاق خواب :

    اتاق خواب جایی است برای آسودن و كسب آرامش و انرژی مجدد برای یك روز كاری دیگر. انتخاب لوازم اتاق خواب و همچنین نوع چیدمان آن كمك زیادی به كسب این آرامش و استراحت واقعی می‌كند.

    یكی از اصول اولیه چیدمان در اتاق‌ خواب می‌گوید محل تخت باید به گونه‌ای انتخاب شود كه پنجره نورگیر حتما در سمت راست آن قرار گیرد.

    استفاده از كوسن‌های فراوان بر روی تخت‌هایی كه لبه بالایی بلندی دارند، بر زیبایی تخت می‌افزاید. در سبك‌های كلاسیك بهتر است كه این كوسن‌ها از همان جنس و بافت روتختی باشند.

    به هماهنگی موجود در بین اشیا و مبلمان بیشتردقت كنید. بافت‌های روتختی و والان‌های پرده بهتراست از یك نوع، از یك طرح و از یك طیف رنگی انتخاب شودو حتی رول‌ بوردهای (نوارهای تزیینی دیواری) در قسمت بالایی دیوارها نیز از همان طیف رنگی باشد.



    هماهنگی میان بافت‌ها، یك سبك كلاسیك به محیط اتاق می‌دهد. البته اگر در میان این هماهنگی، گاهی یكی از بافت‌ها و رنگ‌ها، كاملا متضاد و مكمل دیگر بافت‌ها ‌باشد، بر تنوع دكور اتاق افزوده شده و آن را از یكنواختی در‌ می‌آورد.

    توجه داشته ‌باشید استفاده از روتختی‌های زیبا تنها ملاك زیبایی و راحتی اتاق نیست بلكه باید به نرمی و لطافت آن هم توجه كنید. همه این موارد منجر به افزایش حس آسایش و راحتی در اتاق خواب می‌شود.

    فرض کنید:رنگ زمینه اتاق، كرم شكلاتی و گلبهی است. استفاده از دكورهای چوبی تیره و متمایل به زرشكی، مكمل رنگ فضای زمینه است. استفاده از روتختی براق، مانند هر بافت براق دیگر، علاوه بر اینكه نوعی حس تجمل‌گرایی را به ببیننده القا می‌كند، با قرار گرفتن در كنار دكور چوبی تیره باعث می‌شود زیبایی این نوع چیدمان جلوه‌ای چند برابر بیابد. رنگ و طرح بافت‌های پارچه‌ای نیز مابین رنگ زمینه اتاق و دكور چوبی آن است.

    همین امر سبب شده است تا در محیط، تعادل برقرار شود. یادتان باشد كه یكی از ویژگی‌های سبك كلاسیك، استفاده از بافت‌های براق در كنار دكور چوبی تیره است.

    هر چه پهنای قاب تابلوها بیشتر باشد آن تابلو با دكور اتاق، هماهنگ‌تر شده‌ و هر چه پهنای قاب كمتر باشد، تنها نقاشی یا سایر آثار داخل قاب جلوه بیشتری خواهد داشت.

    همچنین، استفاده از تك ‌مبل کمک می کند تا فضایی صمیمی و دلنشین در قسمتی از اتاق فراهم آید. برای تفكیك این فضا در كنار تك ‌مبل می توان از نور موضعی (آباژور) استفاده کرد. بهترین آباژورها دركنار تك مبل‌ها، آباژورهایی هستند كه نورشان به سمت پایین باشد.

    به این ترتیب فضایی مناسب برای مطالعه واستراحت در شب پدید می‌آید. هر چه تعداد نورهای موضعی در داخل اتاق بیشتر باشد، تفكیك فضاهای داخلی بیشتر شده و به نظر می‌رسد كه رعایت این نكته برای اتاق خواب، مناسب است.

    استفاده از چراغ‌های آباژور كوتاه بر روی پاتختی‌ها، میتواند فضایی رومانتیك‌ به وجود آورد و ضمنا این امكان را به وجود می‌آورد تا بتوانید قبل از خواب به مطالعه بپردازید.



    استفاده از فضای سبز (گلدان، فلاور باكس و . . .)، قاب‌عكس‌های شخصی و تابلوهای خط یا نقاشی مورد علاقه‌تان در اتاق خواب باعث افزایش نشاط و روحیه‌تان شده و روبه‌رو شدن با این عناصر به ویژه در آغاز هر روز می‌تواند انگیزه‌ شروع یك روز كاری را دو چندان كند.

    بهتراست قاب عكس و تابلو نیز مطابق با دكورچوبی اتاق، چوبی انتخاب شود و همین امر باعث ایجاد هماهنگی بیشتر بین اجزای داخلی اتاق می شود. استفاده از قاب‌های فلزی متعدد در اتاق‌هایی كه دكور فلزی و فرفورژه دارند كاملا مناسب است و توصیه می‌شود. معمولا برای زیباتر شدن جایگاه تخت‌های دو نفره در اتاق خواب بهتر است از تابلوهای نقاشی بر روی دیوار بالایی تخت استفاده كنید.

    اگر دوست دارید كه با یك تابلو و یا تنها یك قاب عكس، دیوار بالایی تخت را تزیین كنید ترجیحا آن تابلو را پهن و به اندازه عرض بالای تخت انتخاب كنید. ولی اگر می‌خواهید از تعداد تابلوهای بیشتری برای تزیین دیوار استفاده كنید، مناسب‌تر این است كه از تابلوهای طولی یعنی تابلوهایی با عرض كم و طول زیاد استفاده كنید.

    در این نوع انتخاب، ترجیحا باید سعی كنید اندازه طولی تابلوها تقریبا برابر ارتفاع تخت از سطح زمین باشد.

 

محصولات

1
چوب

آشنایی با چوب

1
راهنمای خرید موفق مبلمان

چگونه مبلمان انتخاب کنیم؟

1
راهنمای تغییر دکوراسیون

چند روش ساده برای تغییر دکوراسیون

1
مبلمان چرمی

نکاتی در مورد مبلمان چرمی