کاربرد صندلی های پاف در کنار مبلمان

دکوراسیون داخلی

 

پاف که شبیه به یک میز وسط مبله است قدمت زیادی دارد و امروزه در دکوراسیون داخلی به‌عنوان میز وسط ، صندلی میزبان یا قسمتی اضافه شدنی به ست مبلمان مورد استفاده قرار می‌گیرند .
پاف که در سایزهای کوچک تا بسیار بزرگ موجود هستند، المان گم‌شده‌ای است که ممکن است دکوراسیون داخلی خانه‌ی شما آن‌ها را کم داشته باشد . به این وسیله تنها برای صرفه‌جویی در فضا و یا فقط برای پر کردن فضای وسط اتاق نگاه نکنید .

این نوع از صندلی‌ها عموماً تماماً پارچه‌ای هستند، اما مدل‌های متفاوتی از آن‌ها متناسب با هر سبک از دکوراسیونی تولیدشده و می‌تواند یکی از اجزای کوچک دکوراسیون اما با تأثیر بسیار بالا در فضا باشند .

این نوع از صندلی‌ها عموماً دارای دسته و پشتی نیستند و به‌صورت یک نیمکت کوچک مورداستفاده قرار می‌گیرند . اگر دکوراسیونی مدرن دارید ، انواع پاف های پایه‌دار مناسب شما خواهند بود .

صندلی‌های پاف عموماً از دسته مبلمان همه‌کاره به‌حساب می‌آیند ، این نوع از صندلی‌ها می‌توانند در نقش‌های میز جلو مبلی، میز بغل مبلی ، صندلی اضافه برای مهمان و زیرپایی راحتی برای جلو مبلمان ظاهر شوند و هیچ محدودیتی در نوع استفاده از آنها در دکوراسیون نخواهید داشت .

پاف در واقع نوعی مبل است که ظاهری شبیه به کوسن دارد اما در ابعادی بزرگ‌تر و با وزنی سنگین‌تر و قالبی‌تر ساخته می‌شود  مبلمانی بدون پشتی و تکیه‌گاه با روکشی سراسر از پارچه که در فرهنگ غربی بیشتر برای راحتی روبروی مبل و در زیر پای افراد قرار می‌گیرد . البته امروزه طراحان با ایده‌هایی جدید از پاف به‌عنوان صندلی، چهارپایه و حتی میز جلو مبلی نیز استفاده می‌کنند.

نکته جالب درباره پاف کاربرد آن در دکوراسیون‌های مختلف است . از آنجایی که جلوه یک پاف تنها به طرح پارچه ، حجم و ابعاد آن وابسته است طراحان مبلمان گاه برای پاف یک چارچوب چوبی در نظر می‌گیرند که در زیر پارچه پنهان می‌ماند و از بیرون دیده نمی‌شود . تحول در پاف ها به همین‌جا خلاصه نمی‌شود و در برخی برندها درزیر نشمنگاه یک سه‌پایه یا چهارپایه نیز استفاده می‌شود که زیبایی محصول را بیشتر می کند .

پاف اگرچه مبلمانی امروزی به شمار می‌رود اما با ورود به ایران شکل و ظاهر آن دستخوش تغییرات شد و حتی با طرح‌های سنتی و روکش‌هایی از گلیم و جاجیم توانست در دکوراسیون‌های کاملاً قدیمی و سنتی نیز برای خود جا باز کند . پاف ها طرفداران خاص خود را دارند و به مبلمانی تبدیل شده‌اند که علیرغم سادگی می‌توانند به‌راحتی فضا را از یکنواختی خارج کنند .                         کاربرد صندلی‌های پاف

فضای مشترک:

پاف برای آپارتمان‌ها و خانه‌های دارای پلان اپن که در آن‌ها برای چند فضا ، یک مکان نشستن واحد تعریف شده مناسب است . برای مثال وقتی اتاق نشیمن و اتاق پذیرایی مشترک باشند ، استفاده از پاف در دکوراسیون داخلی بسیار مناسب است زیرا مبل‌ همه‌کاره‌ای است که در چنین فضاهایی می‌تواند به‌عنوان صندلی مهمان استفاده شود. یا می‌توان آن‌ را به دیوار تکیه داد و باقرار دادن چند بالشت‌ روی آن تبدیل به یک کاناپه می‌شود.

محلی برای استراحت پاها:  

هدف اصلی از ساخت پاف ، محلی برای گذاشتن پاها است و این سنت قدیمی هرگز تغییر نمی‌کند . باتوجه به فضایی که دراختیار دارید، می‌توانید پاف مناسب را تهیه کنید. پاف در اندازه‌های مختلف از قبیل اندازه‌ی یک مبل‌ کوچک و پهن ، مربعی و در اندازه‌های بسیار کوچک موجود هستند.

جذابیت بصری:

پاف با انواع و اشکال هندسی مختلف دارای تنوع و جذابیت بصری زیادی است . مثلا بعضی پاف‌ها که با قرار گرفتن در کنار یکدیگر تشکیل یک دایره را می‌دهند را در نظر بگیرید . وقتی از هم جدا می‌شوند ، تشکیل 4 صندلی با اندازه‌های مساوی را می‌دهند. پاف‌های دایره‌ای و مارپیچ را می‌توان به‌عنوان مکانی برای داشتن مکالمه‌های جالب و جذاب برای دکوراسیون داخلی درنظر گرفت.

مبل‌های تاشو:

اگر می‌خواهید در استفاده از فضا صرفه‌جویی کنید ، استفاده از پاف تاشو ایده بسیار خوبی در طراحی دکوراسیون داخلی است . مبلمان تکی یا نیمکت‌ها که زیر آن‌ها چرخ‌ها یا غلتک‌های کوچکی تعبیه شده‌ ، انتخاب‌های بسیار مناسبی هستند . وقتی نیازی به نشستن روی آن‌ها نباشد ، می‌توان آن را زیر میز جمع کرد و از آن‌پس پاف کاربرد متفاوتی خواهد داشت. .

استفاده از آن‌ها به‌عنوان میز وسط:

به میز کم ارتفاعی که جلوی مبلمان قرار می‌گیرد و اشیای مختلفی روی آن قرار می‌گیرد، میز وسط گفته می‌شود . پاف‌ها در سال‌های اخیر بزرگ‌تر شده و تبدیل به وسایل چندمنظوره‌ای شده‌اند که می‌توان از آن‌ها به عنوان میز وسط نیز استفاده کرد . پاف را می‌توان به‌عنوان میزی برای قرار دادن مجلات یا ست چایخوری استفاده کرد .

دوست کودکان:

پاف‌هایی که تشک روی آن‌ها جدا می‌شود را می‌توان روی زمین گذاشت تا بچه‌ها بتوانند درحالی که روی زمین نشسته‌اند به‌راحتی روی آن بازی کنند . می‌توان برای بازی‌های تخته‌ای و یا بازی با دوستان از اوتمن‌های بزرگ‌تر استفاده کرد ، بدین صورت دیگر نیازی به اشغال کردن و به‌هم ریختن میز ناهارخوری یا فضای خانه نیست.نن


محصولات

1
چوب

آشنایی با چوب

1
راهنمای خرید موفق مبلمان

چگونه مبلمان انتخاب کنیم؟

1
راهنمای تغییر دکوراسیون

چند روش ساده برای تغییر دکوراسیون

1
طریقه نظافت مبلمان

تمیز کردن مبلمان و دیزاین اطاق خواب